Over intervaltraining in de sauna, nachtje kasteel - Reisverslag uit Lusignan, Frankrijk van Alex Schaap - WaarBenJij.nu Over intervaltraining in de sauna, nachtje kasteel - Reisverslag uit Lusignan, Frankrijk van Alex Schaap - WaarBenJij.nu

Over intervaltraining in de sauna, nachtje kasteel

Blijf op de hoogte en volg Alex

01 Juni 2021 | Frankrijk, Lusignan

Weer een paar dagen verder. Meer mooie plaatjes en o, wat konden die christenen bouwen! Naast dat elk gat wel een kerk heeft, doet elke middelgrote stad het groter, mooier, uitbundiger. Grote steden vullen de reisboeken met allerlei bouwsels. Stijlen verschillen met de eeuwen waarin ze gebouwd zijn. Het meeste is niet vergaan maar door de dan geldende vijanden verwoest. Er zijn ook steeds oorlogen geweest, dan is het daarna weer lekker bouwen blijkbaar. Sommige kathedralen waren na een 300 jaar of zo pas klaar.

De reis gaat verder, het is 28 graden in de schaduw. In de zon een ware sauna! Dan heuvel op heuvel af, de een steiler dan de ander, een ware intervaltraining. Klimmen, naar benden roetsen en dat 40 km lang vandaag. Maar de beloning was groots!

Via de camping, die me waarschuwde niet onder een boom te gaan staan i.v.m. komend zwaar onweer, kwamen we in gesprek over de pelgrimage. (en mijn pelgrimpas) Ohh, monsieur, dan kan u in het dorp in de pelgrims schuilplaats overnachten, wel zo veilig en nog goedkoper ook. Nou moe, een kamer in een kasteel met bad, keuken (in een torentje) en bed! (Zie foto's)

St. Jacob bracht weer de balans.

Onderweg hoorde ik regelmatig geweer vuur. Hier en daar een haas of hert, maar geen jagers. Wat kunnen die zich goed verstoppen of camoufleren!

Vandaag hoorde ik een schot (schrok me rot) vlakbij achter een heg. Daar moest ik toch het mijne van weten. Mijn fiets in de struiken gezet en weer een knal. Er bewoog niets.. Langzaam richting de schutter. Door de heg gekropen en daar stond hij (zie foto) Een gasfles en een kanon. Ik hoor pfff, klik, en kaboom! Een automatische vogelverschrikker voor net ingezaaid veld! Met zo'n knal wil je als vogel of haas wel weg en anders verslik je wel in je hapje ;)

Ik ga nog even genieten van het gevoel een kasteelheer te zijn, morgen weer verder.


  • 01 Juni 2021 - 21:15

    Peter Van Empel :

    Lex. Als ik dit alles zo lees dan krijg ik een gevoel van Whow man Zou best meegegaan willen zijn. Wat moet het een zeer inspirerende reis zijn en dit is pas de eerste week. je maakt al meer mee als vele mensen in een complete vakantie. Toppie man. groetjes. Hoe is het met je been en kun je niks aan je foto's doen want ze staan steeds meer gedraaid en ik kan ze niet recht krijgen. Krijg een scheef hoofd ervan. is nie erg hoor maar kijk maar of het anders kan. En wordfeud loopt ook lekker. Toch. groeten Peter.

  • 01 Juni 2021 - 22:14

    Atie:

    Weer een leuk verslag, wat een hitte, daar heb ik altijd wel problemen mee

  • 02 Juni 2021 - 13:49

    Hay En Marianne :

    Mooi elke weer dat verslag te lezen.altijd inspirerend.je deelt het op een fijn lezend verslag. Je moet een boek gaan schrijven.

  • 02 Juni 2021 - 14:52

    Gerard :

    Hoi Alex. Mooi verslag deze keer. Maar kijk wel uit met die vogelverschrikker dat ze jouw voor een of andere snel projectiel op een fierst aanzien. Succes en ga zo door. Heb veel bewondering voor wat je doet. knappe prestatie jongeman.

  • 06 Juni 2021 - 23:36

    Marian Ten Holder:

    Goed bezig Alex respect voor je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 06 April 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 31987

Voorgaande reizen:

13 Mei 2021 - 26 Juni 2021

2021 Haarlem - Santiago de Compostella

29 April 2013 - 29 Mei 2013

2013 Venray - Rome

Landen bezocht: