België en de held uithangen - Reisverslag uit Doornik, België van Alex Schaap - WaarBenJij.nu België en de held uithangen - Reisverslag uit Doornik, België van Alex Schaap - WaarBenJij.nu

België en de held uithangen

Blijf op de hoogte en volg Alex

17 Mei 2021 | België, Doornik

Dat je de grens met België over fietst heb je niet in de gaten. Je ziet wel opeens een willekeur aan huizenbouw, andere verkeersborden (foto) en vreemde fietspad aansluitingen.

Een pad langs een riviertje met hier en daar wat kleine racefiets ploegen die voorbij zoeven.

De Kempen lijken wat eentonig. Ik vroeg St Jacobus wat gezelligheid te regelen. Na een half uurtje stonden daar een tiental schone (tja, dat Vlaams schiet er zo in) dames in strakke rose pakskes. Meneer, kunt U ons helpen. Mijn helden hart klopte sneller Natuurlijk, dat is mijn missie ;) Ze kregen na het bandplakken de buitenband er niet op. Stoer stroopte ik mijn mouwen op onder de door elkaar pratende dames die hoopvol meekeken. Na wat prutsen lukte het en de bedankjes vlogen van alle kanten om me heen (St.Jacobus zond een engelen zang ha,ha) Een doekje om mijn handen te kuisen, een koekje en ik werd uitgezwaaid.

Antwerpen is leuk om door te fietsen. Historische gebouwen, enfin je kent het wel. Onder de Schelde door de tunnel " lift buiten gebruik" oops, twee lange roltrappen (met houten treden) naar beneden was wel een kunstje met de bepakte fiets. Maar ging goed .

Na Antwerpen verder naar het Zuiden heuveltje op heuveltje af in een veranderend landschap. Zo nu en dan wakker geschut door een stevige plensbui.Weinig tijd om als pelgrim verder te contempleren over de zin van het leven! Waar kan ik schuilen, regenpak aan weer uit en visa versa.

Mooie dorpjes, luchten en gevoel van vrijheid.

Na een mooi fietsdag nu in Tournai Tijd om wat te schrijven want regen tot een uur of 11 Dus verplicht pas op de plaats in het gelukkig goed waterdichte tentje. Vanmiddag de grens over naar Frankrijk


  • 17 Mei 2021 - 11:40

    Frans:

    Kijk, nu blijven we op de hoogte! Vermakelijk verhaal! Ga zo door!

  • 17 Mei 2021 - 12:28

    Peter Van E:

    Alex. Goed bezig hoor.weer een knap stukske gefietst. En zodadelijk soef je Frankrijk al in. Vervelen doe je je nie. Da's duidelijk zo te lezen. Groetekes uit het Brabantse leven. Houdoe.x

  • 17 Mei 2021 - 12:35

    Eddo:

    ha Alex, leuk hoor van je reis te vernemen. Veel plezier met nog meer heldenverhalen in het verschiet

  • 17 Mei 2021 - 13:28

    Maurice:

    Mooi reisverhaal. Succes in Frankrijk. Hoop dat je snel wat beter weer treft.

  • 17 Mei 2021 - 13:43

    Tiny&piet:

    Fijn dat je ons op de hoogte houd Alex, de weergoden zitten weer niet mee, ondanks dat, fietsen gaat je goed af.
    lieve groetjes van ons.

  • 17 Mei 2021 - 13:59

    Gerard En Lian:

    Bedankt voor je verslag Alex.
    Veel fiets plezier in Frankrijk

  • 17 Mei 2021 - 14:32

    Marianne:

    Wist niet van je plannen maar ben wel weer trots op je.heel veel fietsplezier en we gaan je zeker volgen.liefs ons

  • 17 Mei 2021 - 17:10

    Yorgo:

    Leuk om je reis zo met je te kunnen beleven. Hopelijk dat de weergoden nu ook wat willen meewerken. Veel plezier in Frankrijk.

  • 17 Mei 2021 - 19:05

    Lieselot :

    Go 4 it! Staat nog op mijn lijstje...(om ooit als ik later groot ben)
    Ik volg graag je verhalen..

  • 17 Mei 2021 - 19:27

    Marigje:

    Lekker bezig oom!!
    Geniet ervan.

  • 17 Mei 2021 - 20:58

    Marian Ten Holder:

    Zet hem op Alex,je kan het. Vergeet ook niet te genieten he.

  • 17 Mei 2021 - 21:35

    Jos En Paulien.:

    Hé Alex ik had het al ff in de gaten gehouden en ik zag nog geen reisbewegingen.
    En plots had ik toch niet goed opgelet en zit je al in België.
    Mooie foto’s van een flinke bepakking en een fraai stempeltje.
    Altijd al afgevraagd hoe dat ging.
    Het zijn verdraaid mooie foto’s, en sommige zelfs verdraaid op het scherm.
    Schiet er nog maar veel zodat wij weten wat we missen.

    Groetjes jopa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 06 April 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 31985

Voorgaande reizen:

13 Mei 2021 - 26 Juni 2021

2021 Haarlem - Santiago de Compostella

29 April 2013 - 29 Mei 2013

2013 Venray - Rome

Landen bezocht: