Auto's uit bergen en Italië in. - Reisverslag uit Trente, Italië van Alex Schaap - WaarBenJij.nu Auto's uit bergen en Italië in. - Reisverslag uit Trente, Italië van Alex Schaap - WaarBenJij.nu

Auto's uit bergen en Italië in.

Door: Fietsend Schaap

Blijf op de hoogte en volg Alex

11 Mei 2013 | Italië, Trente


Het is een mooi avontuur.
De natuur is overweldigend. (vooral als je een berg op fietst ;)). Uitgebreide beschrijvingen van de omgeving zal ik jullie besparen. Een vreemde ervaring echter is als je door een lieflijke Alpenweide fietst met zingende vogels en klaterende bergbeekjes, je ineens verrast kan worden door wat gezoef en er een gat in de berg zit die auto's opneemt en uitspuugt! (waarbij het opvalt hoe hard die gaan!)

De Alpen heb ik achter me gelaten en zit nu ergens tussen Bolzano en Trento. Het was een aparte ervaring om tussen de sneeuw door te fietsen. Nog even een sneeuwbal naar mijn fiets gegooid, maar die bleef daar stoïcijns onder ;) Dit was de Arlbergpass, een kleine 1800 meter. (Okay 1793 dus). Naar beneden roetsjen is natuurlijk het leukst. Dan een lang dal een beetje omhoog en omlaag. Daarna de Rechenpass, tussen Oostenrijk en Italië. Daar hebben ze uit leedvermaak de haarspeldbochten genummerd! Toen ik er een stuk of 4 gedaan had en dorst kreeg zag ik dat mijn drinkfles niet meer in zijn rekje zat... Scheisse! (Je past je aan) Beneden had ik bij het vullen van de fles aan zo'n fonteintje met een bak water, met een voorbijganger zitten praten en mijn fles laten staan. Tja, twee dingen tegelijk doen..... Dus omdraaien en naar beneden, waar mijn flesje (kado van Florence) eenzaam op me stond te wachten. Na me gelaafd te hebben aan de fontein, een nieuwe poging, en zo werd Italië bereikt.
Overigens gaat dat klimmen prima, maar als je een berg op fietst in de laagste versnelling en je gaat 5 Kilometer per uur met volle bepakking (ook aan het stuur) is het vooral een evenwichts oefening om de fiets overeind te houden! Gaan lopen is "not done" natuurlijk!

Italië, dan denk je aan stralende zon, en mooie vergezichten... Toen ik afzakte richting Bolzano kwam er een enorme zwarte wolk aan die op het dal ging zitten om de zaak eens lekker op te frissen. Al fietsend met een regenpak aan (wie doet me wat) onderging ik dit met een glimlach. Maar na een paar uur en het zoeken van een camping waarbij ik bijna 20 km verkeerd was gefietst begon het anders te voelen ! Als een verzopen kat kwam ik druipend van het water bij de receptie van de camping aan alwaar een dame me verstooord bekeek als was ik net uit het meer gevist om haar receptie te bevuilen... Na een poging van het invullen van het inmiddels ook doorweekte formulier, nam ze het toch maar over. Daar sta je dan op een veldje. Hoe zet ik zo snel mogelijk mijn tentje op zonder dat die volloopt. Geprobeerd eerst de buiten tent op te zetten. Vergeet het maar. Lang verhaal kort, alles beetje bij beetje afgedroogd en dan is het prima toeven. (met de wetenschap dat het de volgende dag beter weer zal worden).

Vandaag besloten om een stukje om te fietsen via Venetië om in navolging van Joost te ervaren hoe het is om voor bijna 10 euro een kopje koffie te drinken op HET plein.

De regen is gestopt, ik ga mijn spullen inpakken en mijn ros optuigen ...g

  • 11 Mei 2013 - 20:45

    Bert:

    Er zijn geen woorden voor..........

  • 11 Mei 2013 - 22:09

    Jos:

    Hallo Alex,
    Ik ben net terug van vakantie, en heb direct op jou zender ingeschakeld.
    En zie tot mijn verbazing dat je al in Italië bent, knap hoor.
    Ga zo door, ik denk wel dat je veel te vroeg op de plaats van bestemming bent met die snelheid.
    Ik zou zeggen neem wat gas terug, en ga lekker een dagje luieren.
    Geniet er nog maar van, en tot horens.

    groeten Jos.

  • 11 Mei 2013 - 22:48

    Gerrit De Vries:

    Hallo Alex, ben ook ontour en kom acbter je aan. Compliment voor de leuke verslagen. Ben nu in Roermond na de lange aanloop uit Friesland. Gr,Gerrit

  • 12 Mei 2013 - 10:55

    Margaret :

    hoi Alex
    Waren gisteren op het gezellige feestje van Tiny en Piet en hoorde van je reis op de fiets naar Rome en dat je gevolgd kon worden via deze site .Met bewondering heb ik je verhalen gelezen erg leuk ,wat je al meegemaakt hebt en wat staat er je nog te wachten ? Ik weet dat je van iedere seconde geniet en moet je zeker doen dit nemen ze je nooit meer af !! groetjes Margaret van veen (wandelvriendin van Tiny )

  • 12 Mei 2013 - 12:21

    Sandra & Felix:

    Helemaal te gek Alex, wat een tempo en dan ook nog ´water-negerend´! ;) Keigoed en geniet van Italie, we hopen voor je dat het snel wat warmer wordt. Groeten, F & S

  • 12 Mei 2013 - 12:23

    Marleen:

    Hoi lieve Aal

    Wat gaat het goed he, heb je er nog geen spijt van..
    Ik was vanochtend bij ons moederke en die liet trots de tweede kaart van jou zien, super leuk joh.
    Leuk is het om je te volgen.
    Kom je veel fietsers tegen?
    Als het zo door gaat ben je veel tevroeg in Rome ik denk dat je nu jezelf kunt verwennen om wat rustiger aan te fietsen.
    Aal nog veel plezier en ik hoef niet te zeggen geniet ervan want dat doe je al.
    Dikke kus Marleen

  • 12 Mei 2013 - 17:46

    Peter Van Empel:

    Lex. Vanaf het begin je gevolgd en nu maar eens wat schrijven.
    In de vorige reacties staat al veel wat ik ook wil vertellen. Daarom nu in een zin samengevat . Wat een gestaald karakter heb je. Je had het al - zoals ik weet van vroeger - van onze reizen naar Marokko, Spanje en natuurlijk de saharareis. Maar voor dit Lex. petje af. Bewondering en veel respect.
    En dat alles verder net zo soepel mag gaan met alle verrassingen. Harte groet Peter.

  • 12 Mei 2013 - 19:37

    Gerard En Lian:

    Hoi Kanjer,
    Wat een leuke verhalen en wat een inzet bij het slechte weer!
    Nu al in Italie,je bent zo veel te snel in Rome als dat zo doorgaat.
    Geniet ,halverwege de berg is het uitzicht ook mooi!
    Veel fietsplezier en groetjes!

  • 13 Mei 2013 - 06:07

    Inge En John:

    De bezemwagen heb je echt niet nodig gehad, dus deze staat al weer lang in de remise, het zonnetje zal wel lekker schijnen daar in Italy, lekker koolhydraten en ijsjes eten, Buon viaggio met je bicicletta.

  • 13 Mei 2013 - 14:10

    Birgit:

    Aah, lieve broeder
    nou ik hoor het wel met het weer heb je het niet zo getroffen. Dus was mei toch te vroeg en dat is natuurlijk helemaal mijn schuld!!!
    Ik hoop dat de rest van de reis nu lekker weer is en jij van het zonnetje kunt genieten.
    Tot volgende week,
    Dikke kus
    Birgit.

  • 13 Mei 2013 - 15:24

    Pieter:

    Goed idee om wat om te rijden. Je gaat snel, wat vertragen kan geen kwaad. dan komen al die indrukken ook wat beter binnen én, het belangrijkste, je doet meer indrukken op.
    Zie dat je geen blessures meld dus dat stuk zit gewoon goed, fijn!

  • 13 Mei 2013 - 21:25

    Noortje Van Galen:

    Super goed bezig Alex.
    Fijn dat alles goed gaat ondanks de buitjes, drinkflessen laten staan
    en formulieren die zeiknat worden. hahaha.

    Geniet ervan,
    Noortje, Lenny, Alphons en Bart van Galen

  • 14 Mei 2013 - 16:24

    Roel:

    Buon Giornooooo Alex!

    Verbazingwekkend dat je de alpen al over bent, dat die oude beentjes al dat stijgend asfast hebben bedwongen! Chapeux. Goddank heb ik daar een lading gebundelde paarden voor. Prachtige omgeving die Alpen!

    Heel veel succes met de Italianen, vermijd autowegen, want die Italianen rijden zoals ze auto's maken...op de gok, maar met passie...

    Ciao!

  • 14 Mei 2013 - 21:19

    Myra:

    Dag maatje,

    Je Tour de Alex aan het volgen. Weet je zeker dat je niet op een Sparta-Met bent vertrokken? Je gaat hard. Zo wel tijd om straks van Rome te genieten en je billen rust te geven.

    In gedachten -----,
    Myr

  • 15 Mei 2013 - 11:39

    Harm:

    Hé camping vriend volgens mij begind de eenzaamheid toe te slaan,bergen die auto's uitspuugen en dan sneeuwbal naar je fiets gooien in de hoop dat die terug gooit!! ( je mist Florence zeker ).Maar alle gekheid op een stokje,ik vind het knap wat je doet petje af!! Geniet nog maar van het laatste stuk,het weer is daar een stuk beter dan hier dacht ik.
    Succes en de groeten uit frieslân.

  • 15 Mei 2013 - 14:01

    Jan Niesen:

    Pet(je) af, Alex!

  • 16 Mei 2013 - 16:45

    Marigje:


    Wat een avonturen zeg!! Lekker de grens opzoeken voor jezelf....ga zo door!

  • 16 Mei 2013 - 21:32

    Anton:

    Alex, je begint er uit te zien als een echte fietser. Krijg heimwee, zeker als ik foto';s zie van de Reschenpas en Trento. Op het plein hebben wij overnacht (het hotel met de paarse kleur). Op het plein werden we verrast door de plaatselijke harmonie die een onvergetelijke uitvoering gaven van het Italisaanse volkslied. Prachtig.
    Niet te hard fietsen, want voor je het weet sta je in Rome!
    Nog veel fietsplezier en benieuwd hoe het verdre gaat,
    Anton

  • 16 Mei 2013 - 21:53

    Rene:

    Maximaal respect alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alex

Actief sinds 06 April 2013
Verslag gelezen: 1892
Totaal aantal bezoekers 31851

Voorgaande reizen:

13 Mei 2021 - 26 Juni 2021

2021 Haarlem - Santiago de Compostella

29 April 2013 - 29 Mei 2013

2013 Venray - Rome

Landen bezocht: